SİTEMİZE HOŞ GELDİNİZ!!!
İYİ VAKİT GEÇİRMENİZ DİLEĞİMLE. BY:
(SEFA GÖDEOĞLU)

Bu Blogda Ara

11 Aralık 2011 Pazar

Dağıtım Kanalları

Dağıtım Kanalları

Baharat ürünlerinin AB’ne girişi ağırlıklı olarak belli başlı ithalatçı ve aracılar tarafından
sağlanmaktadır. Ürünlerin % 85’i işlenmemiş olarak ithal edilmekte AB’ne girişinden sonra pazarın
eğilimlerini ve ihtiyaçlarını değerlendiren ithalatçılar tarafından işleme tabi tutulmaktadır.
İthalatçı ve ürünü işleyen firmalar çok sayıda küçük üretici ile çalışmak yerine yüksek kalite, yüksek
hacim ve düzenli sevkiyat sağlayan firmalarla işbirliği yapmayı tercih etmektedir.
Brokerlar alıcı ve satıcıyı bir araya getirerek komisyon bazında çalışmaktadır.
Aracı ve ithalatçılar kendi adlarına alım yapmakta ve yüksek hacimli alımları bulunmaktadır.
Dünyanın önemli baharat piyasaları arasında New York, Rotterdam, Hamburg ve Singapur
gelmektedir.
Ürün işleme faaliyeti yapan firmalar ürünü ham olarak almakta ve temizleyerek işlemekte ve
paketlemesini yapmaktadırlar. Bu firmaların merkezi depoları bulunmaktadır. Buradan kurumsal
alıcı ve süpermarketlere dağıtım yapabilmektedirler. 







kaynak:http://www.izto.org.tr/NR/rdonlyres/CC498FA6-ACC6-41A2-B037-BEC2D4545D5E/10290/DEN%C4%B0ZFENER%C4%B0Selma%C3%96ZCAN.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder