SİTEMİZE HOŞ GELDİNİZ!!!
İYİ VAKİT GEÇİRMENİZ DİLEĞİMLE. BY:
(SEFA GÖDEOĞLU)

Bu Blogda Ara

11 Aralık 2011 Pazar

baharat dünyası uluslararası pazar

baharat dünyası uluslararası pazar

Avrupa'nın ilk tercih edilen baharat markalarından biri olanKotanyi, dünyanın her tarafından topladığı ot ve baharatları tutku dolu aşçıların mutfaklarına getirerek onlara il ham vermeyi amaçlıyor. Janos Kotanyi, 1881 yılında memleketi Macaristan'da kurduğu küçük kırmızı toz biber (paprika) de ğirmenleri ile başladığı lezzet yolculuğunda, 128 yıllık büyük bir aile şirketinin temellerini attı. 1884 yılında açüğı ilk şubesin den bugüne kadar dört neslin büyüterek sürdürdüğü Kotanyi markası, Avrupa'dan sonra şimdi de Türkiye'de.
Kotanyi Baharat, Türkiye pazarına girdi. Yaklaşık 20 Av rupa ülkesinde faaliyet gösteren firma, ekim ayı itibariy le pet kavanoz, poşet ve değirmen paketleri olmak üzere 66 ürün çeşidiyle raflardaki yerini aldı. Kotanyi GmbH CEO'su ve şirketin 4. nesil temsilcisi Erwin Kotanyi, "Bu coğrafyada bü yüme potansiyeli var. Burada kalmak isti yoruz. Bu nedenle de Türkiye pazarına girmeye karar verdik" dedi. Türkiye'de bin 200'ü aşkın ulusal zincir satış noktasında yer aldıklarını ve bu sayıyı 2010 itibariyle bin 600'e çıkaracaklarını kaydeden Kotanyi, or ta gelir seviyesi üstündeki kesime hitap ettiklerini belirterek, "Ürünlerimi zi piyasanın yüzde 10-15 üze rinde fiyatla satıyoruz" de­di. Türkiye'de yaklaşık 75 milyon Euro'luk paket lenmiş baharat pazarı olduğunu söyleyen CEO Kotanyi, 2009 yılında hızlı mallannda yüzde 4'lük bir büyüme olduğunu söyledi. Öte yandan Türkiye'de perakende paza rının çok iyi yapılandığını kaydeden Erwin Kotanyi, "Tür­kiye'de organize perakendecilerin ağırlığı giderek artıyor. Bizde yaklaşık 37 milyon Euro'luk organize baharat pa zarından yüzde 20'lik bir pay almak istiyoruz" dedi. Ba harat satın alma alışkanlıklarında ambalajlı ürün lerin daha çok tercih edildiğini kaydeden Kotanyi, "Tüketicilerin yüzde 88;i markalı ve paketlen miş ürünleri tercih ediyor. Yüzde 67;si ise ta nınmış imalatçı ve markaların paketlenmiş ba-haratlarını alıyor. Bu sıralamada yüzde 21'lik kesim ise öncelikle tanınmış imalatçı ve mar kalarını tercih etmekle birlikte zaman zaman açık ürünlere de yöneldiği görülüyor.Tüketicilerin sa dece yüzde 12'lik bir kısmı pazardan açık ürün almayı tercih ediyor" diye ko nuştu. Erwin Kotanyi, "2010 yı lı itibariyle 3'ü tatlı olmak üzere, 8 yeni değirmen ka paklı ürünü ve salata mix'i ürünlerini piyasaya sürece ğiz. Ayrıca aynı yıl defne yap rağı ve anason gibi baharatları da üreterek çeşitlerimizi artı racağız" diye konuştu.

Yılda 75 milyon Euro'luk (162 milyon TL) hacme ulaşan ambalajlı baharat pazarı, yabancı üreticilerin de ilgisini çekmeye başladı. Pek çok şirketin fırsat kolladığı Türkiye pazarına ilk piren şirket ise Avrupa'nın baharat devi oIdu.
128 yıl önce Macaristan'da kurulan fir­ma, 66 farklı baharatını Migros, Tansaş, Carrefoursa, Metro, Bizim ve Kiler gibi market­lerde satışa sundu.
AMBALAJLI BAHARAT PAZARI |
Firma Pazar payı (%)
Bağdat 50
Arifoglu 16
Damak 3
Çınar 3
Diğerleri 28

kaynak: www.kotanyi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder