SİTEMİZE HOŞ GELDİNİZ!!!
İYİ VAKİT GEÇİRMENİZ DİLEĞİMLE. BY:
(SEFA GÖDEOĞLU)

Bu Blogda Ara

11 Aralık 2011 Pazar

Catering Sektörü

Catering Sektörü

3.Catering Sektörü
Catering sektörü tarafından kullanılan baharat miktarı daha düşük olmakla birlikte artış
göstermektedir. Çalışan  kadın sayısındaki artış, insanların yemek hazırlamaya gitgide daha az
zaman ayırmaya yönelmeleri ile dışarıda yemek yeme alışkanlığı artmakta bu da catering
sektörünün baharat kullanımını artıracaktır.
Pazarda Görülen Eğilimler
Çalışan kadın sayısındaki artış ve yoğun sosyal yaşantı,  yalnız yaşayan sayısındaki
artış nedeniyle yeme alışkanlıkları da değişiklik göstermekte; hazır yemek, hazır
sos ve baharat karışımlarının kullanımı artmaktadır.
Globalleşme ile birlikte farklı kültürlerle yakınlaşma artmakta ve yeni yemek
alışkanlıkları be türleri ilgi çekmektedir. Egzotik yemeklere olan talep artmakta
marketlerde bu tür hazır yemekler, baharat karışımları, baharat içeren soslar
geniş bir yelpazede sunulmaktadır.
Günümüz tüketicisi 3 öğün yemek alışkanlığından çıkarak az ve sık öğünleri tercih etmekte bu da
ara öğünlerde bazı hazır gıdaların tüketimini beraberinde getirmektedir. Parça pizzalar,
hamburgerler, peynirli krakerler gibi ürünler içerdikleri baharatlar nedeniyle lezzetli bulunmakta
ve de tercih edilmektedir.
Sağlıklı yaşam konusuna tüketicilerin gösterdiği ilgi sağlıklı beslenme ve sağlıklı ürünler tüketme
eğilimini de arttırmaktadır. Tüketici yapay tatlandırıcı ve renklendiricilerden kaçınmaya onun
yerine doğal baharat veya bitkisel karım içeren ürünlere yönelmektedir.
Sektörde ülkemiz üreticileri için birçok fırsat bulunmakla birlikte rekabet de göz ardı
edilmemelidir. İhracatçılarımızın pazarlama stratejilerinde hazır gıda üretimi alanında faaliyet
gösteren potansiyel müşteri grubu yanında, sağlıklı gıda, doğal gıda sektörünü dikkate alması, yeni
otantik karışımlar konusunda çalışmalar yapması önerilmektedir.


kaynak: http://www.izto.org.tr/NR/rdonlyres/CC498FA6-ACC6-41A2-B037-BEC2D4545D5E/10290/DEN%C4%B0ZFENER%C4%B0Selma%C3%96ZCAN.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder