SİTEMİZE HOŞ GELDİNİZ!!!
İYİ VAKİT GEÇİRMENİZ DİLEĞİMLE. BY:
(SEFA GÖDEOĞLU)

Bu Blogda Ara

11 Aralık 2011 Pazar

baharat pazar araştırması

baharat pazar araştırması

AB’YE İHRACAT OLANAKLARI-SEKTÖREL PAZAR ARAŞTIRMALARI - 3
AB BAHARAT ÜRÜNLERİ PAZARI
Ülkemiz tarım ve gıda ürünleri ihracatında dünyada belli bir seviyeye
ulaşmıştır. Ancak kapasitemizin arttırılması ve ihracatımızın sağlıklı gelişiminin
sağlanması için ürün çeşitlendirilmesi, yeni üretim ve teknoloji geliştirme, ürün
adaptasyonu gibi alanlarda çalışmaların arttırılması gerekmektedir.
Global rekabet ve tüketiciyi koruma eğilimleri nedeniyle uluslararası
standartlar üst seviyelere çıkmış, üreticilerin Kalite Gıda Güvenliği, Gıda
Hijyeni, İyi Laboratuar Uygulamaları, Eurepgap, HACCP türü standartlara
uygun üretim yapmaları gündeme gelmiştir. Bu alanda da ihracatçılarımızın
gerekli çalışmaları yürütmesi kaçınılmaz olmuştur.
Ülkemiz baharat ürünleri ihracatında AB pazarı önemli bir yere sahiptir. FAO verilerine göre AB
baharat ürünleri pazarı yaklaşık yılda % 9 oranında bir büyüme ile 310 bin tonun üzerindedir. AB
ülkeleri içinde tüketim oranlarıyla dikkat çeken ülkeler Macaristan, Almanya, Hollanda ve
İngiltere’dir.
Tüketim ve Pazar Bölümleri
Macaristan kırmızıbiber, yenibahar gibi baharat üretimi ile tüketimde de öne çıkmaktadır, Belçika
ve Hollanda ise baharat ürünleri ticaretindeki pozisyonları ile belli bir düzeye ulaşmıştır.
AB pazarında tercih edilen baharatlar bölgeden bölgeye farklılık göstermektedir. Örneğin
Akdeniz kıyısındaki ülkelerde kuru baharat yerine daha çok taze baharat ve otlar kullanılmaktadır.
AB ülkelerinde kullanıcılar 3 temel gruba ayrılmaktadır.
1.Sanayi Sektörü
Tüm AB ülkelerinde baharat ve ot kullanımının %35-40 oranındaki tüketimi sanayi tarafından
gerçekleşmektedir. Bu da kullanıma hazır karışımların popülerliğinin artmasıyla açıklanmaktadır. Bir
diğer neden de işlenmiş gıda tüketiminin artmasıdır. İşlenmiş gıdalarda lezzet vermek amacıyla
baharat kullanılmaktadır.
Baharatları sanayi sektöründe kullanımı, et üretimi, gıda  işleme, gıda dışı üretim olarak dikkat
çekmektedir.
2.Perakende Sektörü
Her ülkenin exotik yemeklere olan ilgi ve eğilimi farklılık göstermektedir. Ancak perakende
sektörüne ürün tedarik etmek tüketicilerin seçicilikleri, kalite standartlarının yüksekliği nedeni ile
çeşitli zorluklar içermektedir. Ürünlerin sunum şekli görünüm büyük önem taşımaktadır.
Perakende sektörüne baktığımızda göze çarpan tüketici türleri: geleneksel yemek alışkanlıkları
olanlar, yemek yapma konusunda fazla zaman vermeyen daha  çok hazır yemeklere yönelenler,
exotic yemekleri tercih edenler, olaya deneysel olarak yaklaşanlar olarak gruplandırılabilmektedir.
Deneysel olarak değerlendirilen grup perakende sektörünü en fazla etkileyen grup olarak
değerlendirilmekte bu alana yenilikler eklemekte ve diğer grupları da etkileyebilmektedir.

kaynak: http://www.izto.org.tr/NR/rdonlyres/CC498FA6-ACC6-41A2-B037-BEC2D4545D5E/10290/DEN%C4%B0ZFENER%C4%B0Selma%C3%96ZCAN.pdf

1 yorum:

  1. Casinos Near by in WV - Mapyro
    Mapyro provides free, 논산 출장샵 accurate and unbiased hotel 충청북도 출장안마 reviews. Find the best 충청북도 출장안마 casinos in WV, ranked by number of rooms and suites, and find 광주 출장마사지 the perfect spot for you. 경주 출장마사지

    YanıtlaSil